DIETA WEGETARIAŃSKA

Producent: Artur Topolski

Dieta wegetariańska (7 zestawów na 1 miesiąc)

Autor diety: Artur Topolski (Specjalista Żywienia)

Jak tworzę diety?

Każda dieta jest tworzona indywidualnie pod pacjenta. To oznacza, że przed wykonaniem diety przeprowadzam szczegóły wywiad z pacjentem poprzez korespondencję mailową. Dzięki informacją, które uzyskam tworzę dietę składającą się z produktów lubianych przez klienta, a także biorę pod uwagę ich dostępność oraz cenę. To Ty decydujesz ile chcesz wydać na żywność w ciągu miesiąca, a także wskazujesz mi produkty, których nie lubisz, abym mógł je wykluczyć z Twojej diety. Po wykupieniu diety masz ze mną stały kontakt, czuwam nad całym procesem stosowania diety, a także w razie zastrzeżeń modyfikuję Twój jadłospis. Ponadto przy wykonywaniu diety biorę pod uwagę Twoje umiejętności kulinarne.

Przed zakupieniem diety potrzebujesz więcej informacji? Skontaktuj się ze mną, aby to zrobić kliknij tutaj.

Najważniejsze informacje o mojej diecie.

1. Osoby, które mają mało czasu na przygotowanie dietetycznych dań, mogą wybrać opcję szybkich posiłków, których wykonanie zajmuje około 40 minut.

2. To Ty wybierasz, których produktów nie lubisz.

3. Każdy posiłek zawiera szczegółową instrukcję przyrządzenia.

4. Po wypełnieniu ankiety jesteś w stałym kontakcie ze mną, czuwam nad Twoimi postępami.

5. Jeśli masz alergię, to ułożę dla Ciebie dietę tak, aby wykluczyć alergeny z pożywienia.

6. Ty wybierasz ile chcesz wydać na swoją dietę w ciągu miesiąca.

7. Każda dieta jest indywidualnie zbilansowana w wartości odżywcze, witaminy i minerały, tak aby zawierała ona wszystkie składniki potrzebne Twojemu organizmowi.

8. Wszystkie rodzaje diet oparte są na potwierdzonych naukowo metodach.

9. Możesz wybrać 4 lub 5 posiłków, które będziesz spożywać w ciągu dnia.

10. Posiłki dostosowane są do Twoich umiejętności kulinarnych.

Z roku na rok rośnie popularność diety wegetariańskiej. Jej założeniem jest rezygnacja ze spożycia mięsa, ryb i owoców morza. Przyczyn podjęcia decyzji o przejściu na dietę wegetariańska jest wiele. Bardzo często taki wybór podyktowany jest względami etycznymi i stanowi wyraz sprzeciwu wobec eksploatacji zwierząt. Inne przyczyny to chęć uniknięcia spożywania mięsa, które coraz częściej cechuje się coraz gorszą jakością i zawiera hormony wzrostu czy antybiotyki. Wiele osób rezygnuje z mięsa pod wpływem najnowszych zaleceń dietetycznych, które proponują ograniczenie spożycia mięsa. Taki trend zauważyć można chociażby w najnowszej wersji piramidy żywienia czy zaleceniach WHO, według których spożycie mięsa czerwonego w ilości większej niż 50 g dziennie znacząco zwiększa ryzyko zachorowania na raka jelita grubego aż o 18%. Ponadto niedawno wędliny zostały umieszczone przez Międzynarodową Agencję Badań nad Rakiem na liście czynników rakotwórczych. Niekiedy dieta wegetariańska jest zaleceniem lekarskim u osób ze schorzeniami układu sercowo – naczyniowego, z nadwagą i otyłością czy wysokim ryzykiem zachorowania na raka jelita grubego. Jakie są korzyści ze stosowania diety wegetariańskiej? I na co uważać podczas komponowania jadłospisu, aby nie doprowadzić do niedoborów pokarmowych?

Właściwości prozdrowotne diety wegetariańskiej

Dieta wegetariańska zakłada ograniczenie spożycia mięsa, które we współczesnych realiach chowu przemysłowego zwierząt stanowi źródło wielu niepożądanych składników. Poza wspomnianymi hormonami i antybiotykami warto wymienić także azotyny, które po poddaniu mięsa obróbce cieplnej ulegają przemianie do rakotwórczych nitrozoamin. Redukcja spożycia mięsa czerwonego może zatem ograniczyć zachorowalność na nowotwory raka jelita grubego, a także innych nowotworów. Ponadto wraz z ograniczeniem spożycia mięsa, przyjmujemy wraz z dietą mniej cholesterolu i związków tłuszczowych, co pozwala unormalizować poziom lipidów we krwi, co stanowi doskonałą profilaktykę chorób układu sercowo – naczyniowego: miażdżycy, nadciśnienia, zawału serca, choroby niedokrwiennej. Kolejne prozdrowotne właściwości diety wegetariańskiej to zminimalizowanie zaparć i powstawania hemoroidów, rozwoju próchnicy zębów czy zakażeń salmonellą.

Z racji faktu, iż dieta wegetariańska obfituje w błonnik, nienasycone kwasy tłuszczowe oraz węglowodany złożone, można się także spodziewać działania profilaktycznego względem cukrzycy typu II, kamicy nerkowej czy chorób o podłożu zapalnym. Taka lekkostrawna dieta minimalizuje także problemy trawienne.

Czy dieta wegetariańska prowadzi do niedoborów?

Dieta wegetariańska – o ile jest odpowiednio zbilansowana – uznawana jest za zdrową na każdym etapie życia człowieka. Mogą ją zatem stosować kobiety w ciąży i karmiące, małe dzieci, dorośli i osoby w podeszłym wieku. Nie wystarczy jednak po prostu wyeliminować mięso z diety, gdyż bez właściwego jej zbilansowania dieta może okazać się niedoborowa. Najważniejszym wyzwaniem jest zapewnienie odpowiednich ilości pełnowartościowego białka, wapnia, żelaza oraz witaminy B12. Na szczęście nie jest to niemożliwe, gdyż w produktach pochodzenia roślinnego oraz nabiale nie brakuje wartościowych źródeł tych składników odżywczych. Dobrze skomponowana dieta wegetariańska nie grozi zatem powstaniem niedoborów pokarmowych, niedokrwistości, osteoporozy czy innych problemów zdrowotnych.

Sporo kontrowersji wzbudza spożywanie dużych ilości soi, a to za sprawą zawartych w niej fitoestrogenów, które obwiniane są m. in. za rozwój spodziectwa u płodu czy ginekomastii u mężczyzn. Aby fitoestrogeny zadziałały w niekorzystny sposób na organizm mężczyzny, soja musiałaby być spożywana w naprawdę dużych ilościach. A jeśli ktoś wciąż ma wątpliwości – zamiast soi spożywać może inne nasiona strączkowe, które dostarczą cennego białka bez ryzyka „estrogenizacji” oragnizmu.

Udostępnij
50.00
Czas dostawy: 5 dni

Inne produkty, które mogą Cię zainteresować

NA RATUNEK JELITOM (EBOOK)

30.00 zł24.00 zł

DIETA NA ODCHUDZANIE

50.00 zł